Avdelningen Svampen

Vår avdelning består av barn i åldern 1-2 år. Vi arbetar med att barnen ska känna sig trygga i förskolans miljöer, både ute och inne.

Ateljén. Ateljén. Foto: Sibel Aslan

På avdelningen tar vi vara på barnens 100 språklighet genom att utforska och upptäcka omvärlden tillsammans. Det kan vara genom dans, lek, måla, lyssna, berättande, experimentera och digitala verktyg som fördjupar barnens lärande.

Miljöerna på avdelningen är uppbyggda efter barnens intresse och skapande utifrån olika uttrycksformer där barnen får möjlighet att tillsammans samspela och kommunicera med varandra. Vi tar vara på vår natur och förskolans närmiljö i samband med verksamheten.

Vi kommer arbeta med barnens språk, kultur och identitet. Vem är jag och vem är du? Hur är vi mot varandra och hur tar vi hand om vår natur. Vi kommer att ta stöd av ”Vem” böckernas serie och gestalta böckernas innehåll tillsammans.

kontakt svampen

Senast uppdaterad: 11 september 2023