Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Avdelningen Lövet

Lövet finner ni på ovanvåningen på Vargbergets förskola. För att komma till Lövet går ni upp för trappen på höger sida av byggnaden. Vi är en grupp med 3–5-åringar. Vi på Lövet strävar efter att barnen ska ha roligt, känna trygghet och få ta del av en lärorik och inspirerande verksamhet. Vi arbetar medvetet för trygghet och positivt bemötande av barn och föräldrar.

Ärtor planerats i en kruka med jord. Del av måltidspedagogik, plantera ärtor Foto: Avdelning Lövet

Hos oss ska alla barn mötas med respekt och värme. På Lövet får barnen vara delaktiga, uppleva glädje och känna tillit samtidigt som det får möjlighet att skapa, leka, utforska och lära i en kreativ och inspirerande miljö. För oss är det viktigt att barnen får uppleva, utforska och upptäcka omvärlden med hjälp av olika uttryckssätt. Genom att sjunga, leka, dansa, måla, berätta, lyssna, laborera med digitala verktyg berikas barnens upplevelser.

Vi värdesätter naturen runtomkring oss och den är en stor del av vår vardag, vi är utomhus varje dag både ur hälsofrämjande perspektiv såväl som ur ett kreativt perspektiv. Tillsammans samlar vi in naturmaterial som vi använder som material i vårt skapande och utforskande inne på avdelningen.

Våra rum har vi utformat så att vi har skapat olika stationer som barnen har varit med att ta fram. Barnen kan mötas i olika sorts skapande och utforskande processer med: lera, teckna, måla, bygga med olika material där det digitala blir ett naturligt inslag i barnens utforskande.

kontakt lövet

Senast uppdaterad: 6 december 2022