Avdelningen Bäret

Bäret finner ni på ovanvåningen på Vargbergets förskola.  På Bäret är barnen 4-5. år Fokus hos oss ligger i lärande, utveckling och självständighet. På Bäret är barnen delaktiga genom vårt projektarbete som just nu är "Tillsammans genom vär(l)den" som är ett kommungemensamt projekt.

Våra lärmiljöer är uppbyggda så att alla barnens behov tillgodoses och så att de får så många verktyg som möjligt till att få en meningsfull dag här på Bäret.

Eftersom språket är ett viktigt verktyg för att kunna tillgodose sig kunskap arbetar vi aktivt med det genom litteratur, språksamlingar och ett medvetet fokus på språket under våra övriga aktiviteter.

Vi vill att barnen ska vara trygga, självständiga och fulla med självkänsla när de lämnar oss för att ge sig ut i skolans värld.

kontakt Bäret

Senast uppdaterad: 11 september 2023