KreMiMa och Haninges barnateljéer

Kan regnsmatter eller höstlövsprassel förvandlas till musik? Kan en liten bit mossa bli ett fantastiskt konstverk med hjälp av digital teknik? Och vad händer när vi gör naturen digital?

Stenkonstverk på Kremima. Stenkonstverk på Kremima. Foto: Kremima

KreMiMa och Haninges barnateljéer ligger i Rudan Center, en kreativ plats med Haninges barn i fokus.

KreMiMa – Kreativa Miljöer & Material

Till KreMiMa kommer lärare och pedagoger för att inspireras.

I KreMiMas lokaler finns också en stor utbildningslokal där vår centrala ateljerista och centrala pedagogista håller utbildningar för förskolepedagoger.

Haninges barnateljéer

Till barnateljéerna kommer barn tillsammans med sina lärare och pedagoger för en stund av lärande, utveckling och kreativitet. Här får barnen skapa och utforska naturen med hjälp av all möjlig digital teknik som webbkameror, projektorer, mikroskop, surfplattor och datorer.

Kontakt

KreMiMa och Haninges barnateljéer ligger i Rudan Center, nära pendeltågsstationen Handen.

Rudan Center
Rudanvägen 45